Prof. Dr. Vinícius Coelho Kuster

Prof. Vinicius Ícone E-mail  viniciusck_bio@hotmail.com

Possui bacharelado e licenciatura em Ciências Biológicas pela Universidade Vila Velha (2004-2007) e pela Universidade de Uberaba (2017-2018), respectivamente. Cursou mestrado em Botânica pela Universidade Federal de Viçosa (2008-2010), doutorado em Biologia Vegetal pela Universidade Federal de Minas Gerais (2010-2014) e pós-doutorando em Biologia Vegetal pela Universidade Federal de Uberlândia (2016-2018). Atualmente é professor adjunto da Universidade Federal de Goiás (Unidade Jataí), onde ministra aulas para a graduação e atua como pesquisador.

Environmental conditions modulate plasticity in the physiological responses of three plant species of the Neotropical savannah. Acta Physiologiae Plantarum. (2017).

Immunocytochemical demonstration of cell wall components related to tissue compartments in the globoid galls induced by Clinodiplosis sp. (Cecidomyiidae) on Croton floribundus Spreng. (Euphorbiaceae). Botany. (2017).

Morphological and physiological responses of three plant species occurring in distinct altitudes in the Neotropical savannah. Revista Brasileira de Botânica. (2016).

Glandular trichomes and laticifers in leaves of Ipomoea pes-caprae and I. imperati (Convolvulaceae) from coastal Restinga formation: structure and histochemistry. Revista Brasileira de Botânica. (2017).

Leaf histochemistry analysis of four medicinal species from Cerrado. Revista Brasileira de Farmacognosia. (2016).

Pysiological and phenological vegetative responses OF Campomanesia adamantium (Cambess) O. Berg (Myrtaceae) TO THE HYDRIC SEASONALITY OF RUPESTRIAN FIELDS. Revista Árvore. (2016).

Photosynthetic and anatomical responses of three plant species at two altitudinal levels in the Neotropical savannah. Australian Journal of Botany. (2016).

- Anatomia Vgetal