Profa. Dra. Levi Carina Terribile

Prof. Levi Ícone E-mail   levicarina@gmail.com

Possui graduação em Biologia pela Universidade Federal de Pelotas (2000), mestrado em Biologia pela Universidade Federal de Goiás (2003) e doutorado em Biologia Animal pela Universidade de Brasília (2009). Atualmente é professora (nível Associado) da Universidade Federal de Goiás - Regional Jataí e orientadora nos programas de Pós-Graduação em Ecologia e Evolução da UFG e Biodiversidade e Conservação do Instituto Federal Goiano - Campus Rio Verde. É bolsista de produtividade em pesquisa nivel 2 do Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico. Desenvolve pesquisas nas áreas de Ecologia, Macroecologia (com interesse especial em ecologia de serpentes), Modelos de Nicho e Mudanças Climáticas.

Fossil record improves biodiversity risk assessment under future climate change scenarios. Diversity and Distributions. (2017).

Evaluating the Effectiveness of Brazilian Protected Areas Under Climate Change. Tropical Conservation Science. (2017).

Stacked species distribution and macroecological models provide incongruent predictions of species richness for Drosophilidae in the Brazilian savanna. Insect Conservation and Diversity. (2017).

Coalescent Simulation and Paleodistribution Modeling for Tabebuia rosealba Do Not Support South American Dry Forest Refugia Hypothesis. Plos One. (2016).

Demographical history and palaeodistribution modelling show range shift towards Amazon Basin for a Neotropical tree species in the LGM. BMC Evolutionary Biology. (2016).

Spatial autocorrelation analysis and ecological niche modelling allows inference of range dynamics driving the population genetic structure of a Neotropical savanna tree. Journal of Biogeography. (2016).

- Estágio Curricular Obrigatório

- Zoologia de Invertebrados